woensdag 28 april 2010

thermometer


Martha maakte 50 foto's van 10 minuten "voeren". De schaduw speelt parten, een zwarte hond fotografeert lastig en dan ook nog razen snel in de bewegingen!


Zaterdag ochtend wekte ze ons om 6.15 uur. Ik was chagrijnig, liet haar non-verbaal uit, stopte haar terug in de bench en pakte oordoppen. Maar sliep natuurlijk niet meer in. Na 20 minuten kabaal van Ceres ben ik toch maar opgestaan. Zondagochtend dreigde een herhaling van zetten en ik was nog meer vermoeid. Op mijn verzoek heeft Paulus de bench in de slaapkamer gesleept en is op mijn helft gaan slapen. Ceres weer terug in de bench, een stel vingers door de tralies, bijna direct kalmeerde ze. 8.10 uur vond ik een nette tijd op op te staan. En omdat er toch geen hoge nood kon zijn heb ik mezelf eerst aangekleed. Kijk, dat lijkt er meer op voor de toekomst. Maandag wilde ik ook tot 7 uur wilde slapen dus heb ik haar die nacht op de kamer gezet. In combinatie met veel te laat naar bed gaan werkte dit prima, Ceres sliep tot 7 uur. Nu staat ze weer op de gang.

Sue laat Stich op een kleed liggen dat ze door de kamer verhuist, en zelfs op de eerste trede van de trap legt. Dat deed ik ook en ja, ik kreeg Ceres ook op het kleed (dat ik mand noem) op de eerste traptrede. Terwijl de bel ging bleef ze liggen. Verder oefenen we vooral dat ik meer op afstand ben en de tijd tot de beloning toeneemt.

Maandag ochtend oefende ik samen met een vriendin het verzorgen op tafel. Het stukje vloerbedekking dat ik hiervoor bestemd had gleed alle kanten op. Dus toen toch maar de vuile, anti-slip mat van de terras deur op de tafel. We moesten even uitvinden wie er clickte en wie er voerde, maar het doel, plat liggen en getemperatuurd worden, werd bereikt: 38,2 C.

Dinsdag oefenden we bij een school met "speelkwartier". Dat ging erg goed.

Ceres is een echte hond: als ze een lekkere poep vindt vreet ze hem op. Dat overkwam me al een keer in de tuin. Het was me een raadsel van wie die drol was. En het overkwam me op het station omdat ik even niet keek.

Gisteren heb ik een kattentuigje gekocht, uit elkaar gesloopt en van de lijn een nieuwe buikband en halsband gemaakt met de vrijgekomen gespen. Ik zou het rode tuig nog een week gebruiken, maar kennelijk had ik dat te krap gemaakt bij de bestudering om een nieuw tuig te maken. In plaats van het rode tuig te vergroten heb ik meteen maar het nieuwe blauwe tuig aan gedaan.

Vanochtend gingen we per fiets naar het station. Het eerste dat zich aandiende was de ijzeren trap met gaatjes, waarvan de randen omhoog staan. Ik kon haar clickeren voor interesse (er lagen wat resten van een huisjes slak), een pootje erop, twee pootjes erop, helemaal erop en er een stukje op lopen.
We wandelden over de rolstoel helling naar boven. Daar was de trap heel breed en de eerste tree was gelijk aan het perron. Ik ging er lekker bij zitten, Ceres scharrelde rond en koos er uiteindelijk voor om bij mij te liggen, op de ijzeren trap. Op het station ging het staartje regelmatig naar beneden maar er sloeg nooit paniek toe. En op de terugweg ging ze lekker onder de bank liggen.
Vanmiddag hield ik een losloop wandeling. Ik moest 2 keer achter een boom gaan staan toen ze te lang treuzelde en niet zag dat ik doorliep. Terwijl ze me zocht kwam ze heel hard lang de boom gerend. Deze keer heb ik haar laten weten waar ik was, volgende keren zeg ik niets meer.

Ze is 3 kilo!

Het trainen met structuur, een lijst die me vertelt wat ik moet doen, bevalt me prima. Vandaag maakte ik een nieuw schema voor de komende week. Per voedering heb ik 2 "blijf" en 2 "actieve" oefeningen ingesteld. Nu heb ik ook "bench" en "rond" een paaltje toegevoegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten