woensdag 14 april 2010

een gewone dag

Vanochtend om half acht zat ik aan het ontbijt, Ceres was uitgelaten, was "gevoerd" dat wil zeggen ze ging een flink aantal keren zitten en liggen voor haar voer. Na een poosje ontbijten was ze zo onrustig (springen, in mijn broek bijten) dat ik haar 7 minuten opsloot. Vervolgens zette ik de bench weer open waarna ze een uur zeer kalm bleef.
Per fiets reden we naar een ander stukje in de wijk, waar ze los en aangelijnd met mij wandelde. 's Middags bezochten we de dierenarts. Ik vond haar daar minder op haar gemak dan ik had verwacht. Morgen gaan we nog een keer en vrijdag wordt ze geënt. Hopelijk zorgt deze procedure ervoor dat het een gemakkelijke bezoekster van de dierenarts wordt.
Ceres en ik doen een kleine wedstrijd. Volgens het motto van mijn vader "Onderzoek het vele en behoud het goede" houd ik van verbeteringen aanbrengen. Ceres test ze onderzoekend en soms blijken mijn oplossingen niet effectief. Zo heb ik nu een RVS waterbakje hangen in de bench dat ik verkleinde met een plastic bakje erin. Ten eerste kon ze de beugel van spijl wurmen, ten tweede haalde ze het plastic bakje eruit en nam dat onder (t)handen. De beugel zette ik vast met 2 snoerbandjes. Terwijl ik de tweede monteerde beet zij van de eerste een stukje en dat verdween in haar maag. Dat zorgde voor een lichte verontrusting bij mij.
Tijdens eten stond de tuindeur open, na een poosje zag Paulus haar aan de buitenkant van het hek. Ik deed schoenen aan om haar op te halen: nergens te vinden. Een keer haar naam geroepen: geen Ceres. Dus liep ik om het huis, blijkt ze bij de achterdeur te staan, slimme pup! Nu moeten we het gat nog zien te vinden en zo houd ze ons bezig.
Vanavond was ze onrustig en ging niet slapen dus liepen we nog een rondje door de tuin. Ik nam het bakje met ontbijt, dat al klaar stond voor morgen ochtend, mee om te kunnen belonen. Dat ging er zo gretig in, kennelijk heeft ze nu meer nodig.
Hulde aan de fokster! Ceres laat zich zeer gemakkelijk benchen en na de eerste twee ongelukjes is er hier in huis nog niets mis gegaan. Mooi weer maakt het natuurlijk ook eenvoudiger.

1 opmerking:

  1. Als je moet werken voor je waar ga je meer eten, maar wel fijn dat ze nu voor haar eigen voer werkt!

    BeantwoordenVerwijderen