vrijdag 23 april 2010

Ontwormen


Donderdag ochtend reed ik 16 km om Ceres te ontwormen. In de auto bedacht ik me dat dit niet zo'n milieu vriendelijke actie was. Het was echter wel een heel goede ervaring voor mij. Bij de fokster ontwormden we haar als eerste, in mijn arm met een stukje lever in mijn andere hand. Ceres probeerde dit te pakken en Eveline spoot meteen het ontworm middel in haar bekje. Vervolgens vertelde ik Eveline hoe ik Ceres wilde laten rennen tussen ons in en zodra ze dit goed deed koppelden we de woorden "Ceres, hier!" eraan. Ze eindigt dan bij mij want ik geef de ander minder brokjes. Wel moet ik er aan denken de instructie te geven dat na afloop de ander haar strak moet negeren. En ook moet de ander niet op de hurken zitten, dat doe je met een volwassen hond ook niet. Na deze oefening liet ik haar los meelopen, sloegen de hoek om en daar stonden 3 volwassen Schipperkes achter het hek te blaffen. Ceres liep er iet wat behoedzaam naar toe, we deden het hek open, een grote kluwen honden. We bleven zo'n 10 minuten in de tuin.
Ik haalde water uit de bijkeuken, Ceres schoot al naar binnen, daar ging het feestje verder tot ze erg bijterig werd: hup in een bench met een stukje bullepees. Daar was ze wel even gelukkig mee maar er volgde gemiep. Een miepende pup wil: eten, drinken, plassen, poepen, slapen of aandacht. Ik verzon dat het drinken moest zijn, ja raak. Daarna vertrokken we, bij de auto lijnde ik haar aan en ging zitten op de laadvloer. Haar ochtend maaltijd kreeg ze voor elke blik die ze me gaf, daarna wat langere blikken, daarna zit, betrouwbaar zit na wachtwoord, daarna down, een beetje gelokt, daarna betrouwbaar down, daarna down na wachtwoord, we sloten af met "neus" ze raakt twee vingers aan. Excellente uitvoering van de oefeningen. Super pup.

Bij Annemarie, haar poes houdt niet van honden, gelukkig was er bij de fokster wel een poes die niet wegloopt, vriendelijk is en niet met zich laat sollen.

Vrijdag is mijn boodschappen ochtend. Ik wilde Ceres in de bench van 8 tot 10. Helaas hoorde ik haar al om half tien, even laten plassen en bij mij in de keuken. Maar dat vond ik toch niet zo'n goede oplossing. Ze moest terug in die bench, met of zonder lekker kluifje? Beiden hebben hun voor- en nadelen, ik koos voor een half uur keuken en dan in de bench zonder kluifje. Het werkte! Heerlijk. Alle voeten (veters) vrij om te koken en te bakken.
Om elf uur gingen we als uitje naar Intratuin per fiets. Eerst loopt ze alles te onderzoeken, daarna volgt ze me wat strakker. In een lange rustige gang heb ik een medewerkster mij laten helpen met rennen-roepen. Dat ging weer prima. Ik heb gekeken naar de mogelijkheden van een groter tuigje voor de toekomst. Ik wil geen ingewikkelde gespen en ik wil nog geen tuig waar je de pootjes in het juiste gat moet prutsen. Ik heb inmiddels uitgevonden dat ik zo'n kattentuigje moet verbouwen namelijk vergroten. Het plan was om een plant te kopen maar dat heb ik maar laten varen. Daartoe moet ze toch in een krat in een kar zitten en niet aangelijnd meelopen.
Ze dook de varens in. ?? Ah ze heeft dorst. En ja, ze likte vervolgens iedere druppel die ze op de vloer vond. Snel naar buiten gegaan, daar liet ik Soes altijd drinken. Helaas is de nieuwe waterpartij niet zo handig voor kleine hondjes en een onstabiele bazin. Maar goed, we moesten toch wat, dus ik stapte in dat perk met al die losse, natte, wankele keien, zette haar neer, verstijving!, gaf haar handjes water, erg moeilijk, zo groot is mijn hand niet en het water stroomt langs mijn vingers weg. Even later probeer ik het nog een keer door haar buiten die bak te laten drinken. Had ik maar een kopje bij me. Ik besluit om haar nog een keer in het perk bij de "fontein" te zetten. Ze is dapper en drinkt uit het opborrelende water en wordt ook heel nat wat ze niet 100% leuk vindt. Daarna vertrekken we. Pas op de fiets realiseerde ik me dat ik een leeg lever doosje als kopje had kunnen gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten