woensdag 19 mei 2010

verleidingen

Het ochtend ritueel verschuift al richting de normale gang van zaken. Ik kleed me aan, daarna mag Ceres uit de bench en gaat ze mee naar de frambozen om te plassen "pipi" en een drol te produceren "groooote pipi". Helaas zijn het nog rechte "staven" en soms loopt ze een stap tussendoor. (O nee, toch niet weer een hond die de ontlasting over een halve meter verspreidt?)

Dan gaan we naar de voortuin om de zonnewering van de bijkeuken te laten zakken. Ceres zoekt in de "moestuin" naar kattenpoep. Meestal kan ik haar wel terugroepen, vandaag had ze een enorm gevaarte in haar bek. "O, o" en ik gooi een lekkere brok in haar buurt, en nog een en er een vlak naast, daar gaat ze wel voor en ik bedenk me geen moment en grijp een reuze kattendrol (en worm zag ik later) met mijn blote hand. In het zakje bij Ceres' drol en daar stond ik toen met een losse hond en een vuile hand. Met de schone hand aangebeld "Paulus, red me!" Iedereen naar binnen, handen 3x gewassen, nieuwe lekkere brokken geknipt en weer naar buiten met Ceres. Hetzelfde rondje rond het huis nu zonder storingen gelopen.

Ik was niet topfit na het ontbijt en lummelde een beetje, naaide de afgebeten arm aan de knuffel en ging aan het werk. Ceres was onrustig in de huiskamer bench, dus na een plas stopte ik haar in de werkplaats bench. Daar begon ze een kussen te slopen: kussen eruit.

We wandelden naar de bus, helaas langs een hysterisch blaffende hond, dus koos ik voor een iets langere route. Onderweg nog een drol, te dun, spanning?
Het plan om een kwartier bij de bushalte te zitten liet ik varen, we stapten in de bus gehannes met mijn OV chipkaart en een halte verder stapten we weer uit.
We wandelden terug langs de Kasteelgracht. Daar liet Ceres zich uitdagen door een meerkoet. Ze stapte in het water, kwam er weer uit wat ik uitbundig beloonde. Ze stapte nog een keer in het water, ze durfde nog niet te zwemmen, ze had moeite met het eruit komen, ik liet haar aanmodderen.

We vervolgden onze weg, in de hof waren de brokken op en droeg ik haar naar huis. Dit voorkomt het ongewenste trekken. Ik dacht dat ze wel redelijk droog zou zijn, maar haar vacht houdt het water goed vast, ze was kleddernat aan de onderkant. Er was één handdoek voor nodig om haar te drogen. Toen realiseerde ik me wat een oen ik toch kan zijn: ze had net die ochtend Frontline gekregen en dan mogen honden niet zwemmen in de eerste 3 dagen.

Thuis liet ik haar wat los rommelen, ik ging verder met soldeerwerk, zag de aangenaaide poot door de lucht vliegen en merkte dat ze de vulling eruit sloopte. Ook dit geruild voor brokken, hondje in de bench met een kauwstaafje, eindelijk rust voor mij. Nu lunchen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten