woensdag 5 mei 2010

7 foto's

Ik dacht dat ik geen tijd nam om foto's te nemen. Voor deze blog heb ik er zeven! Als Ceres (graag de klemtoon op de tweede lettergreep) op haar achterpoten bij de terras deur staat wordt het tijd om te drinken, te ontlasten of ze wil gewoon een lekker echt bot.

Op schoot mag als pup maar alleen op een kampeer stoeltje. Dat wordt nog wat van de zomer als we gaan kamperen. Ontbijt in het natte gras: en dan met een grote sprong op schoot. Hm, een goed vooruitzicht?

Hier heeft ze tijdelijk mijn deken voor mijn ochtend gymnastiek ingepikt.
Om andere honden te leren kennen heb ik de gelukkige eigenares van twee Smouzen uitgenodigd. Eerst leerden ze elkaar kennen in de tuin, daarna gingen we naar binnen. De ontmoeting in de tuin had ik niet geheel goed ingeschat. Sky schoot de struiken in bij de eerste ontmoeting met Soes, maar Ceres koos voor het veilige terras. Helaas was het hek dicht en liep ze daar op vast. Een grote doordringende gil maakte dat de Smouzen haar onmiddellijk met rust lieten. Ogenschijnlijk heeft ze er niets van over gehouden. Vandaag gingen we op bezoek bij een familie verjaardag met een dwergpoedel en een ruw harige teckel, dat verliep ook prima.


Zondagavond droeg ik Ceres naar de nachtbench en overdacht hoe lang ik dit nog zou blijven doen. Lang, want dan is ze lekker dicht bij ons. Niets is zo veranderlijk als een mens: de volgende ochtend vond ik het toch niet zo "hond-waardig" om altijd maar gedragen te moeten worden. Ik besloot dat de nachtbench die dag nog naar beneden moest. Dus nu kan ze lopend naar haar plekje en lopen er weer uit. Bevalt me uitstekend.

Water is erg belangrijk, van de week liep ze van plas naar plas. En bij tante Vanna dook ze in de vijver, terwijl ik binnen mijn handen aan het wassen was.


De vitamine C pil gaat nu in het eerste stukje lever snel naar binnen. Één keer ging er iets mis en viel de pil uit de bek, ik dacht nog "nu moet ik de pil nog een keer inpakken" maar nee, Ceres zag/hoorde het vallen en at hem zonder aarzelen op.
Rest mij nog om te schrijven dat ik gelukkig ben met het ritme van 4 keer trainend voeren en tussen de voedingen in minstens 2 uur bench.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten