maandag 17 mei 2010

De week van Hemelvaart


Het anti slip matje dat ik kocht blijkt toch niet zo groot te zijn.

We fietsten naar de trein om Machiel op te halen. Ik dacht dat het gemakkelijker wachten was door een extra rondje te rijden in plaats van stilstaan. Er ligt daar een mooie cirkel asfalt voor de bus. Na 3/4 rondje hoor ik een benauwd "miep, miep" achter me. Ik kijk over mijn schouder en zie Ceres links buiten de mand bungelen. Rem, spring van de fiets en schep de hond weer in de mand. Meteen nog een rondje gereden. Ze bleef braaf zitten. Daarna stopte ik nog om een stuiver die daar lag te blinken op te rapen. De trein was al weer vertrokken nog voor we ooit op het perron waren aangekomen. Machiel ontfermde zich over mijn fiets en ik lette op los wandelende Ceres. Daarna liepen we aangelijnd door het park. Dat gaat zonder trekken maar ik moet wel erg goed opletten om het gewenste gedrag te belonen.


Sport van Martha: Ceres in de camera vangen.

Het Hemelvaart weekend was voor Ceres heel onrustig, dat spiegelde zich af in een reeks plasjes in huis. Ik vind dat ze geen super blaas beheersing heeft. Voor de zondagavond wandeling plaste ze op mijn verzoek in de voortuin, we liepen een kwartiertje een ommetje, dan in de keuken bij Martha terwijl ik mijn tanden poets: een plas naast de koelkast. Nog even dollen in de kamer en weer een plas buiten. Dat is 3 keer binnen een uur.

De maandag erna was prettig gevuld: wat oefeningen in de gang van Dorith en daarna kennis maken met hun huis en honden. Ceres kreeg twee prachtige beesten met bruine pootjes. Ze is er helemaal gek mee. 's Middags even mee op de fiets en daarna thee drinken met Elisabeth en Stabij Fidde in onze tuin. De avond maaltijd in de badkamer. Dan moet ze wel gedragen worden maar ik had behoefte aan minimale afleiding, dat werkt prettiger. Tussendoor uitgebreid rusten in de bench, goed voor hond en baas. Rust, reinheid en regelmaat en de plasjes buiten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten