donderdag 25 oktober 2012

Balans

 
Met al mijn bezigheden heb ik schreeuwend gebrek aan tijd. Dus Ceres moet vooral goed en efficient meewerken als ik iets met haar doe. Dat valt echter nogal eens tegen, ze heeft een grote eigen agenda. Nieuwe gekke dingen leren, oude kunstjes verfijnen, nieuwe spelvormen, geestelijke uitdaging, het kost mij (te) veel energie. Daarnaast erger ik me wild over haar geblaf en gekef tegen andere honden, tegen solo wandelaars 50m bij ons vandaag, de deurbel, maar ook als ik mijn fietsbel rinkel terwijl er niets te doen is in een straat. Dit probleem besprak ik met een paar andere hondenliefhebbers tijdens een cursus. De mening was dat Ceres bang is en dan een grote mond opzet. Ik zou het moeten afleiden met voer en/of spel, boos worden helpt niet. Ik zoek nog altijd naar de balans. Ik denk dat mijn grootste ergernis is dat ik het geblaf niet kan voorkomen en niet kan stoppen. Vandaag stond ik haar te borstelen en zei "spercibonen", ze blijft rustig, uiteraard, maar vervolgens zei ik "dag Riet" en meteen gekef. "Goeie morgen": gekef. Ze blijkt dus taliger te zijn dan ik wist.
 
Eigenlijk is het wel goed dat ik mijn gemopper op de weblog zet, want op zoek naar foto's uit de afgelopen tijd ontdekte ik dat we toch ook veel leuke dingen samen doen.
 
 
Dit is een leenfiets van de garage waar de vakantie mand op past. Dus we haalden samen de auto weer op.
 


 
We wandelden over de zandvlakten bij Kootwijk. 
 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
 
Dit was tijdens een wandeling op recreatie gebied Bussloo.
 
 
 
 
 
Daar kan ze lekker zwemmen
 
 
Ze heeft wel een doel nodig.
 
 
Met zo'n natte vacht is het maar een mager hondje.
 
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
 
Dit is een van de manieren om een hond bezig te houden. Het voer in de handdoek strooien, in de lengte dubbelvouwen, de rest over de handdoek verdelen en oprollen. Je ziet, ik doe het wel een keer, maar meestal vergeet ik dit soort "spelletjes". Ik ben meer van de actievere dingen als laden openen en dichtduwen, voorwerpen voor mij oppakken en vooral buiten zijn.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten