vrijdag 4 september 2015

zomer vakantie

.
Ceres ging mee naar midden Frankrijk, de laatste 2 weken van juni. We kampeerden, maakten veel wandelingen in de omgeving waar ze meestal los kon lopen. 

Ceres komt terug uit een veld met wijnstokken.


Haar baas bezoekt de kathedraal van Vezelay. Haar bazin geniet van de stokrozen, Ceres snuffelt.


Hier verdwijnt ze in een gat met water.

 

Dat ziet er zo uit.


We kamperen, vorig jaar ergerde ik me wild aan Ceres die steeds verder van de tent ging liggen. Ik kocht een gele scheerlijn, die we met 6 pennen rond de tent plaatsten. Ik liep met aangelijnde Ceres langs de lijn en vertelde haar dat ze er binnen moest blijven. Langs de zijkant van de tent hielden we een soort gangvormige opening die we zelf ook consequent gebruikten. Het werkte rustgevend voor ons, want Ceres hield zich er redelijk aan. Daarnaast was het vooral voor ons ook super duidelijk wanneer we konden gaan waarschuwen 'tot daar en niet verder'. 






Ze was dus niet bang voor de lijn, ze koos er wel eens voor om over de lijn te liggen. Na 9 dagen zag ik haar over de lijn stappen om 3 meter verder in het zonnetje te gaan liggen. Nou ja, dat vond ik dan toch wel acceptabel.


We kampeerden langs de rivier "le Cure". Het lukte om haar te laten apporteren. 


Liever ging ze op eigen houtje op stap.


Als het spannend wordt: 1 achterpootje omhoog!


Slapend waakzaam.


Relaxed.


Waar verdween mijn baas naar toe?


Drinken onderweg in een dorp. Soms tilde haar baas haar in een Franse wasbak, dan zwom ze 3 rondjes en lebberde ook wat. In ieder geval kon ze dan afkoelen. Ik word blij van de gedachte dat ze zoveel vertrouwen in ons heeft dat ze dit toelaat. 



Dit bord schrok ons af bij het kasteel van Vauban. Gelukkig voor ons bood de caissière aan om op Ceres te passen gedurende  5 kwartier. Zo konden we dit prachtige kasteel bezoeken. We waren wel een beetje beschaamd dat Ceres nog geen kwartier voor aankomst een uitermate smerig modderbad had genomen.





Haar eigen mand in onze tent.
 De mand neemt veel ruimte in in de auto. En opgerold en ingesnoerd doet de oude mand geen goed. Volgend jaar gaat ze in een "reismand" slapen die ik net gebouwd heb. Die heeft, helaas voor Ceres, niet zo'n brede rand waar ze met haar kop op kan liggen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten