dinsdag 26 februari 2013

Ceres, konijn apport!

 
 
Omdat ik niet zo gesteld ben op de kou vermaken we ons met binnen spelletjes. Hieronder een hele serie foto's van de opdrachten. Ze apporteerde steeds het groene, pluchen konijn, dat eerst alleen op de vloer lag, maar op den duur lagen er ook allerlei andere bekende zaken, aap, bal, blok, spelletje en een kluifje. Onder de serie foto's, een paar filmpjes over hetzelfde onderwerp. Saai voor mensen.
 
Aandacht voor mij, wat gaan we doen?

alles rustig van uit de mand
konijn ligt als enige op de grond
"geef"
beloning eet ze uit het bakje: minder plakkerig speeksel op de grond
 
Een paar stappen verder, meer voorwerpen op de vloer.
 


Voorwerpen bij elkaar, Ceres moet er langs lopen en ze negeren.
 
Eerst weer aandacht
 
 
Ceres moet "over" de andere voorwerpen heen om konijn op te halen.
 

Twee filmpjes die onze samenwerking goed laten zien maar ook duidelijk maken dat ik heel goed moet opletten of Ceres wel met haar hoofd bij het spel is. Zo niet, dan moet ik haar aandacht trekken met "tuur!" (betekent 'kijk naar mijn ogen). "Tuur" moet heel veel geoefend worden.


 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten