maandag 12 juli 2010

watermeloen

Ceres is nu 5 maanden en weegt 6,1 kilogram. Ik voel af en toe haar ribbetjes. Ze eet nog altijd dezelfde hoeveelheid voer, 120 gram per dag.
Vandaag werd het een moeilijke ontbijt training. Na een rondje in de wijk liepen we op dit pensstaafje af. Dat ligt niet zo ver van huis, in de schaduw, dus we hebben alle tijd om daar zonder trekken naar toe te lopen. We waren een paar meter gevorderd, hoor ik opeens van links lawaai, ik denk twee jonge poezen te zien, maar het waren 2 jonge eekhoorntjes.

De eekhoorntjes renden dwars over de straat naar de wilg rechts van ons. En toen moest Ceres bij de les blijven. Afleiden met de lekkerste snoepjes in de tas, maar die had ik niet bij de eerste greep paraat. Achteruitlopend, Ceres met haar snoet in mijn doosje met snoepjes, konden we in de luwte van de geparkeerde Camper tot ons zelf komen. Vervolgens liepen we een blokje om, weg van de wilg, werden we door Atie met 2 Collies verrast. Dat werd me te veel dus ik snelde naar huis. Daar zijn we toch zonder trekken vanaf de andere kant naar het pensstaafje gelopen, vervolgens heeft ze het mee genomen naar onze tuin, dat stinkt minder dan opeten in huis.

Mijn super handige hondentas, gekocht voor €0,10 bij de Kringloop, weerstond Nina en Ceres die de tas naar buiten gesleept hadden en daar probeerden in te breken.

Ceres ontdekt een vreemd voorwerp in haar tuin: een tros rode hazelnoten.


We waren een warm weekend in de Achterhoek, Martha vond een badje, plakte een opening dicht en liet Ceres afkoelen.

En hier lokt ze Ceres in een stroompje.

Quirien "deelt" watermeloen met Ceres, Ceres vindt het heerlijk en ze vindt het geen probleem om ook met een vork te eten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten