woensdag 14 februari 2024

14 jaar

 Afgelopen zaterdag 10 februari werd Ceres 14 jaar. Het weer was goed genoeg om haar een bullepeesje te geven. Ze doet er al 4 dagen over, even knagen en dan weer naar binnen of tijd om haar eigen brokjes te eten. Recente foto's komen in de volgende blog. Ik heb me voorgenomen om 1x per maand foto's van de telefoon naar de computer te laden. 

Wat is er nog meer over haar te vertellen? Ze heeft een beetje staar. Soms hoort ze me niet. Gisteren wandelden we met een hond waarmee ze tot nu toe een slechte relatie had. Die hond is nog banger dan zij, is groot en gromt heel lelijk. Als ik de hond ziet loodt ik Ceres achter een auto of keer om, ik vertrouw er niet op dat de eigenaars altijd de lijn vast blijven houden. Laats liet een andere eigenaar haar hond, een kalf, los. Ik schrok enorm en kon Ceres nog net op tijd aflijnen.  Enfin, gisteren werkte de truc om gescheiden dezelfde weg te lopen goed, na een poosje konden we elkaar verdragen. In het bos iedereen los, en terug naar huis weer aangelijnd. Nou ja, Ceres loopt aan de flexlijn dus die kan ruimte nemen. 

En verder: ze verhaart veel, het is lastig om het haar precies op het goede moment uit de vacht te borstelen. Tegenwoordig heb ik een vork in de doos met borstels zitten, alle klitten (bosjes verviltend haar, iets lichter van kleur) haal ik eruit met de vork.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten