dinsdag 13 oktober 2020

Skateboard

 Vandaag fietsten we naar de stad, voor het eerst in lange tijd. Baas was ziek, hond was ziek, nu deden we een simpele boodschap, dacht ik. In Pre-Corona tijd stalde ik mijn 'Kameel' (de naam voor mijn fiets die alles voor de hond erop en eraan heeft, en dus breed is) voor de winkel. Nu moest dat in een stalling die praktisch onbereikbaar was vanwege een wegopbreking. Dat maakte dat die straat heel rustig was. En toen vroeg ik aan een jongen, die mij vriendelijk groette, of ik zijn skateboard mocht gebruiken. 

JA, Ceres wist nog hoe het moest, ik niet helemaal. Het laatste kunstje zag er zo uit:

De plank stond op de straat. We namen een aanloop. Ceres sprong op het bord, wat dan begon te rollen. Na stilstand sprong Ceres eraf, dan gaat de plank terug rollen, dan keerden we razendsnel om, haalden het bord in, Ceres sprong er weer op . . . en toen sprong ze eraf toen ze bij de paaltjes van de afsluiting kwam. Helaas had ze niet het inzicht dat ze er wel tussendoor zou rollen. Enfin, ik genoot van de ervaring, het samen iets speels ondernemen en zij genoot van de brokjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten