maandag 28 oktober 2013

hoepel

 
Ceres is 3,5 jaar, af en toe verzin ik opdrachten om ons samen bezig te laten zijn.
 
 
 
belonen om naar de hoepel te gaan
 
 
er in staan
 
 
ze wil gaan liggen, dat wil ik niet
 
 
dit is wel wat ik wil
 
 
 
en dan het verzoek om eruit te gaan.
 
Toegepast in het park: ik gooi de hoepel een eind weg, wijs ernaar, ze gaat er in zitten.
 
Ik stuur haar rond een boom en naar de hoepel, ze gaat er in zitten. Op den duur kan ik "aan de zijlijn staan"  en haar vragen eerst rond die boom te lopen (racen) en dan de hoepel op de zoeken.
Het geeft voldoening als het lukt.
 
Voor wie zich zorgen maakt: Ceres is en blijft een HOND. Ze doet dingen alleen maar als ze er beter van wordt (voer/eten!) want verder amuseert ze zich prima met steeds verder van mij af te dwalen op zoek naar eetbare zaken!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten