zondag 18 maart 2012

weven



Deze fiets heet "mijn kameel".


http://www.youtube.com/watch?v=7anJ3egQmyw    deze link toont een filmpje dat mij precies uitlegde hoe ik Ceres moest leren tussen de paaltjes te weven. Paaltjes moeten 60cm uit elkaar op een rij staan. Een ander filmpje gaf nog een super tip:  je hond mag fouten maken, op de verkeerde manier door de paaltjes gaan, het is aan de trainer om dit NIET te belonen met het gooien van de bal. Ik heb zeer ruim de tijd genomen om de eerste 4 paaltjes te oefenen, met een groot resultaat. Overigens was elke training een feestje. We doen dit op een sportveld hier een kilometer vandaan. Ze loopt naast de fiets naar de Grift, daar mag ze even los, dan lopen we naar het veld, ik zet de paaltjes uit en we starten. De eerste weken kreeg ze een brokje per terug gebrachte bal, een hele lunch. Nu vindt ze het een leuk spelletje, als ik de bal aan pak zonder beloning gaat ze gretig nog een keer door de paaltjes.


Inmiddels, 5 weken later, kan ze door 10 paaltjes weven. Nu heb ik de fietskar nodig om al die paaltjes te vervoeren. Een foto serie moet nog worden gemaakt, maar er zijn wel 2 andere foto's, geïnspireerd op het filmpje: http://www.zapiks.com/share/player.swf?autoStart=true&lang=en&file=52372




 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten